10 Fragen an Autorin und Vordenkerin Debbie Millman

Debbie Millman inspiriert mich in meinem beruflichen Schaffen schon sehr lange. Zuerst mit dem Buch „Brand Thinking“, einer Aufsatzsammlung von Vor- und Querdenkern im Bereich Branding. Irgendwann stolperte ich über ihren  sehr hörenswerten Podcast „Design Matters“. Offen sein, über den Tellerrand schauen, kritisch hinterfragen, unterhaltsam sein – all das was eine erfolgreiche Marke braucht, verkörpert Debbie Millman für mich. Es war ein echtes Highlight für mich, sie dieses Jahr bei einem Vortrag in München zu erleben und mit ihr persönlich zu sprechen.

What would be the three words to describe you best?
Dogged. Generous. Warm.

What are you most enthusiastic about in your job ?
The diversity.

Who or what inspires you?
Being alive inspires me.

Which mistake did you learn the most from?
Loving the wrong people.

Who are your favourite clients?
The Joyful Heart Foundation, and working with CEO Maile Zambuto and Founder Mariska Hargitay to eradicate sexual assault, domestic violence and child abuse.

What does success mean to you?
Freedom.

What is your most successful marketing activity?
Starting Design Matters, which isn’t a marketing activitiy at all.

What is your favourite social media tool?
It used to be Facebook and then became Twitter and then became Instagram.

Which question should every entrepreneur ask herself oder himself at least once?
WHY AM I DOING THIS?

When and where do you enjoy your espresso the most?
In bed.

Thank you, Debbie!

Fotocredits: John Madere

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert